Analysis of the Czech market for the entry of Israeli company Ahava

Thesis title: Analýza českého trhu pro vstup izraelské firmy Ahava
Author: Havrda, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá dovozem kosmetických produktů izraelské firmy Ahava do České republiky. Cílem této práce je poukázat na specifika českého trhu pro dovoz kosmetických výrobků izraelských firem, výhody a nevýhody jednotlivých forem vstupu na trh a stanovit nejlepší možnou formu vstupu na trh. První část této práce je z teoretického hlediska zaměřena na legislativní podmínky vstupu na český trh, formy vstupu na trh a důležité, leč zbytné náležitosti kupní smlouvy. V druhé části práce je zanalyzována konkurence na českém trhu prostřednictvím Porterova modelu pěti sil. V poslední části práce podrobně rozebírá celý hodnotový řetězec, jenž je studován za pomoci SWOT analýzy.
Keywords: Izrael; Výhradní dovozce; Česká republika; Ahava; Dovoz; Kosmetika
Thesis title: Analysis of the Czech market for the entry of Israeli company Ahava
Author: Havrda, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor thesis is concerned with import of cosmetic products of Israeli company Ahava to the Czech Republic. The aim of this thesis is to point out the specifics of the Czech market for the import of cosmetic products of Israeli companies, the advantages and disadvantages of individual forms of market entry and to determine the best possible form of market entry. The first part of this thesis is theoretically focused on legislative conditions of entry to the Czech market, forms of entry to the market, and important terms of purchase contract. Analysis of competition on the Czech market through Porter’s model of five forces can be found in the second part of the thesis. Finally, in the last part of the thesis is a detailed study of the whole value chain, which is evaluated by SWOT analysis.
Keywords: Israel; Exclusive importer; Cosmetics; Czech Republic; Ahava; Import

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 5. 2018
Date of submission: 23. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65983/podrobnosti

Files for download

    Last update: