Marketing communication of brand Mixa

Thesis title: Marketingová komunikace značky MIXA
Author: Kolářová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Novotná, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomové práce se zabývá analýzou a zhodnocením současné marketingové komunikace značky Mixa na českém trhu. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti marketingové komunikace se zaměřením na jednotlivé části komunikačního mixu. Následuje představení společnosti L’Oréal a jejích čtyř divizí. Práce se v praktické části dále věnuje popisu trhu spotřební kosmetiky, přičemž se detailněji věnuje vývoji na trhu spotřební pleťové kosmetiky. V práci se také seznamujeme se značkou Mixa, jejím portfoliem, historií na českém trhu a analyzujeme její marketingovou komunikaci. Poslední část práce je určena dotazníkovému šetření a jeho vyhodnocení. Na základě provedené analýzy a výsledků dotazníku jsou navržena doporučení pro zlepšení budoucí komunikační strategie.
Keywords: Mixa; Marketingová komunikace; L'Oréal; Komunikační mix
Thesis title: Marketing communication of brand Mixa
Author: Kolářová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Novotná, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to analyze and evaluate current marketing communication of a brand Mixa in the Czech Republic. The first part briefly explains basic terms connected with marketing communication and communication mix. Thesis also covers inroduction of company L’Oréal and four different divisions. The next part is focused on description of cosmetic mass-market, especially on skin care mass-market. Thesis then intoduces the brand Mixa, its portfolio, history on the Czech market and we analyze its marketing communication. The last part is dedicated to the questionnaire survey and its evaluation. Based on the analysis and results of the questionnaire, we suggest recommendations for improving the future communication strategy.
Keywords: Marketing communication; Mixa; Communication mix; L'Oréal

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2018
Date of submission: 22. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64807/podrobnosti

Files for download

    Last update: