Analysis of the customer satisfaction with a publishing house

Thesis title: Analýza spokojenosti zákazníků s nakladatelstvím
Author: Fořtová, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou spokojenosti zákazníků s nakladatelstvím. Konkrétně se pak zaměřuje na spokojenost s pracovními sešity a jejich doplňky pro 2. stupeň základních škol. V teoretické části jsou popsány základní pojmy jako je marketing a spokojenost zákazníka. Dále jsou popsány modely a metody měření spokojenosti zákazníka, marketingový výzkum a jeho druhy. V praktické části je prováděn výzkum spokojenosti na základě dotazníkového šetření, kde výsledky jsou popsány a zaneseny do grafů. Po provedení výzkumu byla vytvořena SWOT analýza a popisující silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby. Na základě zjištěných informací jsou v závěru práce vypracovány návrhy a doporučení pro nakladatelství, která by mohla přispět ke zlepšení zákaznické spokojenosti.
Keywords: Spokojenost zákazníka; Dotazník; Marketing; Marketingový výzkum; Měření spokojenosti zákazníka
Thesis title: Analysis of the customer satisfaction with a publishing house
Author: Fořtová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the analysis of customer satisfaction with the publishing house. Specifically, it focuses on satisfaction with workbooks and their components for grades 6 to 9 of primary schools. The theoretical part describes the basic concepts such as marketing and customer satisfaction. Then there are described models and methods of measuring customer satisfaction, marketing research and its types. In the practical part, a survey of satisfaction is carried out on the basis of a questionnaire survey, where the results are described and recorded in graphs. After the research, a SWOT analysis was created, describing strengths, weaknesses, opportunities and threats. Based on the obtained information, suggestions and recommendations which could contribute to improve customer satisfaction are formulated at the and of the thesis.
Keywords: Customer satisfaction; Questionnaire; Marketing research; Customer satisfaction measurement; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2018
Date of submission: 23. 4. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67281/podrobnosti

Files for download

    Last update: