The Application of Cause Related Marketing Strategy in the Environmental Issue of Plastic Pollution

Thesis title: Využití strategie cause related marketingu v otázce environmentálního problému znečištění plasty
Author: Brabcová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vyhodnotit cause related marketingovou kampaň společnosti adidas ve spolupráci s neziskovou organizací Parley for the Ocean na českém trhu. Tato kooperace spočívá ve sběru plastů z pobřeží oceánů a jejich zpracování na materiál, ze kterého adidas vyrábí sportovní potřeby. V teoretické části práce je popsaná společenská odpovědnost firem, cause related marketing a zelený marketing. K naplnění cíle práce je v praktické části práce vyhotovená analýza českých médií, která demonstruje, že téma znečištění oceánů plasty v České republice roste na popularitě. Dále je v práci proveden trojí výzkum kvalitativního a kvantitativního charakteru. Na základě výsledků je možné analyzovat distribuční síť, samotnou firmu a konečného spotřebitele. Práce v závěru shrne výstupy těchto průzkumů a navrhne možná řešení, jak cause related marketing společnosti adidas zefektivnit.
Keywords: Parley for the Ocean; cause related marketing; znečištění plasty ; adidas
Thesis title: The Application of Cause Related Marketing Strategy in the Environmental Issue of Plastic Pollution
Author: Brabcová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate the cause relationship marketing campaign, which is composed of adidas cooperation with the non-profit organization Parley for the Ocean on the Czech market. This cooperation involves collecting plastic pollution from the ocean and processing them into materials from which adidas manufactures sporting goods. In the theoretical part of the thesis is described corporate social responsibility, cause related marketing and green marketing. To fulfill the goal of the thesis, the practical part focuses on analyzing the Czech media, which demonstrates that the issue of ocean pollution in the Czech Republic is growing in popularity. There is also a triple research of qualitative and quantitative methods. Based on the results, it is possible to analyze the distribution network, the company itself and the final consumer. In conclusion, the thesis summarizes the outcomes of these surveys and suggests possible solutions to make adidas cause related marketing more effective.
Keywords: cause related marketing; plastic pollution ; adidas; Parley for the Ocean

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2018
Date of submission: 23. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66970/podrobnosti

Files for download

    Last update: