Marketing campaign for students from Azerbaijan to study in Czech Republic

Thesis title: Marketing campaign for students from Azerbaijan to study in Czech Republic
Author: Lebedeva, Viktoriya
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Lipavská, Markéta
Thesis language: English
Abstract:
The purpose of this bachelor thesis is to determine the advantages of Czech education system from perspective of students from Azerbaijan and propose a theoretical model of influencing their decision-making process by marketing strategies in favor of Czech Republic. In a more detailed view, the aim is to define the push and pull factors, most significant potential barriers and other factors which are taken into consideration by students from Azerbaijan while choosing a school abroad. An outcome would be to provide suggestions for improvement. I would like this thesis to be a helpful guide for future high-school graduates in Azerbaijan during their decision-making process in the period of applying for universities or exchange semesters by considering Czech Republic as the main option.
Keywords: students abroad; marketing approach; push and pull factors of decision making
Thesis title: Marketingová kampaň pro studenty z Ázerbajdžánu ke studiu v České republice
Author: Lebedeva, Viktoriya
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Lipavská, Markéta
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit výhody českého vzdělávacího systému z pohledu studentů z Ázerbájdžánu a navrhnout teoretický model ovlivňování jejich rozhodovacího procesu marketingovými strategiemi ve prospěch České republiky.V podrobnějším přehledu je cílem definovat faktory posunu a tahu, nejvýznamnější potenciální překážky a další faktory, které studenti z Ázerbajdžánu berou v úvahu při výběru školy v zahraničí. Výsledkem je poskytnutí návrhů na zlepšení.Chtěla bych, aby tato práce byla užitečným vodítkem pro budoucí absolventy středních škol v Ázerbajdžánu během jejich rozhodovacího procesu v období podávání žádostí o přijetí na vysoké školy nebo výměnu semestrů, přičemž Českou republiku považují za jejich hlavní možnost.
Keywords: studentů v zahraničí; faktory při rozhodování; marketingového přístupu

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2018
Date of submission: 23. 4. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66692/podrobnosti

Files for download

    Last update: