Marketing strategies of luxury fashion brands

Thesis title: Marketingové strategie luxusních módních domů
Author: Joštová, Ivana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovými strategiemi značek Louis Vuitton, Burberry a Hermés. Hlavním cílem této práce je zjistit, čím se komunikační strategie vybraných luxusních značek liší od sebe navzájem a dále na koho značky cílí a to vše v rámci České republiky. Na základě těchto zjištěných informací jsou shrnuty podobné a rozdílné znaky a navrženy případné kroky ke zlepšení komunikace značek. Nejprve jsou v teoretické části popsány obecné definice marketingu, poté jsou popsána specifika marketingu v luxusním odvětví. V metodologické části je uvedeno, jaké metody jsou použity k dosažení cíle bakalářské práce. V praktické části jsou představeny zkoumané značky, popsán jejich historický vývoj a prostředí značky. Dále je také provedena situační analýza pomocí marketingového mixu a SWOT analýza. Následuje analýza vlastního dotazníkového šetření na téma vnímání luxusu a luxusních módních značek a komparace komunikace značek. Na závěr jsou popsány a zdůvodněny návrhy k vylepšení komunikace.
Keywords: Louis Vuitton; Hermés; Burberry; marketingový mix; marketingové strategie; Luxus; brand; značka; luxury marketing; retail maketing; SWOT
Thesis title: Marketing strategies of luxury fashion brands
Author: Joštová, Ivana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with marketing strategies of brands Louis Vuitton, Burberry and Hermes. The main aim of this thesis is to find out what the communication strategy of selected luxury brands differs from each other within the Czech Republic and who is their target customers. Based on these findings, similar and different features are summarized and possible steps are proposed to improve brand communication. The first theoretical chapter describes the general definitions of marketing and describes the specifics of marketing in the luxury sector. In the methodological chapter it is stated which methods are used to achieve the goal of the thesis. In the practical chapter are introduced the brands, described their historical development and brand environment. In this chapter is also used a situation analysis using the marketing mix and SWOT analysis. As a next part of this chapter is an analysis of the questionnaire survey on the perception of luxury and luxury fashion brands and comparison of brand communication. Lastly, suggestions to improve communication are described and justified.
Keywords: Luxury; Louis Vuitton; Hermés; Burberry; marketing mix; marketing strategy; SWOT; brand; luxury marketing; retail maketing; luxury retail

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 9. 2018
Date of submission: 23. 4. 2019
Date of defense: 6. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66545/podrobnosti

Files for download

    Last update: