Video Game Development Library

Thesis title: Knihovna pro vývoj videoher
Author: Pražský, Antonín
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pecinovský, Rudolf
Opponents: Suchan, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá vývojem knihovny pro vývoj videoher. Je provedena analýza současného stavu knihoven použitelných pro provádění fyzikálních simulací ve videohrách. Je zjištěno, že v současnosti neexistuje prostředek se svobodnou licencí umožňující provádět v reálném čase fyzikální simulace ve dvojrozměrném prostoru na základě trojrozměrných modelů a výsledek prováděné simulace vykreslovat ve trojrozměrném světě, který může být pro mnohé hráče atraktivnější než svět dvojrozměrný.Cílem práce je vyvinout knihovnu pro provádění dvojrozměrných fyzikálních simulací ve hrách s trojrozměrnou grafikou. Je navržena vlastní knihovna na základě zjištěných skutečností. Jsou specifikovány konkrétní funkční požadavky na knihovnu. Návrh je realizován a knihovna je doplněna programátorskou dokumentací.Použitým programovacím jazykem je C# a je využit herní framework MonoGame pro možnost využití knihovny na širokém spektru současných herních platforem. Dále je využita existující knihovna pro provádění dvojrozměrných fyzikálních simulací.Přiložena je knihovna Prazsky.Simulation, její programátorská dokumentace, demonstrační projekt dokazující splnění definovaných požadavků na knihovnu a ukázkové programy demonstrující způsob použití knihovny uživatelem.
Keywords: herní knihovna; dvojrozměrné fyzikální simulace; trojrozměrné vykreslování grafiky
Thesis title: Video Game Development Library
Author: Pražský, Antonín
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pecinovský, Rudolf
Opponents: Suchan, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the development of a library for video game development. An analysis of the current state of libraries for physical simulations in video games is performed. It is found that there is currently no free-license facility that allows real-time physical simulations in two-dimensional space based on three-dimensional models, and to render the result of the simulation in a three-dimensional world that can be more attractive to many players than a two-dimensional world.The aim of the work is to develop a library for performing two-dimensional physical simulations in three-dimensional games. Based on the findings, a custom library is designed. Specific functional requirement for the library are specified. The library is implemented and is supplemented by programming documentation.The programming language used is C# and the MonoGame framework is used to allow the library to be used on a wide range of current gaming platforms. In addition, an existing library for conducting two-dimensional physical simulation is utilized.Attached is the Prazsky.Simulation library, its programming documentation, a demonstration project proving the fulfilment of defined library requirements and sample programs demonstrating how a user can use the library.
Keywords: game library; two-dimensional physical simulation; three-dimensional rendering of graphics

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2018
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66291/podrobnosti

Files for download

    Last update: