Perception of negative emotional appeals in advertising

Thesis title: Vnímání negativních emocionálních apelů v reklamě
Author: Petrová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou emocionálních apelů v rámci audiovizuálních re-klam. Cílem práce je analýza negativních emocionálních apelů v reklamě a jejich vní-mání z pohledu mileniálů. Teoretická část se zabývá reklamou, jejím zacílením a vní-máním. Na to navazuje problematika emocionálních apelů v reklamě. Dále se zaměřuje na psychologii spotřebitelů a samostatná podkapitola je věnována zkoumanému spo-třebitelskému segmentu, kterým jsou mileniálové. Metodická část argumentuje a přibli-žuje zvolené metody sběru dat, kterými jsou eye-trackingové měření a polostrukturo-vané rozhovory. V praktické části jsou shrnuty a zhodnoceny výsledky výzkumu, které jsou vizualizovány pomocí fixačních map a heat map a jsou doplněny o poznatky, které byly získány v rámci rozhovorů.
Keywords: emocionální apely; eye-tracking; audiovizuální reklama; mileniálové
Thesis title: Perception of negative emotional appeals in advertising
Author: Petrová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the issue of use of emotional appeals in audiovisual advertising. The goal is to analyze negative emotional appeals in commercials and their perception by Millenials. Theoretical part introduces commercials in general, mentions how does targeting work and explains perception of advertising. Next it clarifies the role of emotional appeals in advertising. It also outlines consumer psychology and pays special attention to the consumer segment that researched in this thesis – Millenials. Methodology discusses and introduces chosen methods of data collection which are eye-tracking and semi-structured interviews. The results are discussed in the practical part of the thesis and are visualized using fixation and heat maps that are supplemented by the findings acquired from the conducted interviews.
Keywords: emotional appeals; audiovisual advertising; eye-tracking; Millenials

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 4. 2018
Date of submission: 23. 4. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65699/podrobnosti

Files for download

    Last update: