The position of CK Fischer on the Slovak market

Thesis title: Postavenie CK Fischer na slovenskom trhu
Author: Jacková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca za zaoberá aktuálnou pozíciou a image cestovnej kancelárie na slovenskom trhu. Práca je rozdelená na tri časti. Prvá, teoretická časť je venovaná základným pojmom z problematiky cestovného ruchu a marketingu. Druhá, praktická časť sa venuje analýze konkrétnej cestovnej kancelárie. Zahŕňa základnú charakteristiku, situačnú analýzu, marketingový mix, SWOT analýzu a rozbor dotazníkového šetrenia. Cieľom práce je návrh akčného plánu, ktorý je popísaný v poslednej časti práce.
Keywords: cestovná kancelária; cestovný ruch; marketingový mix; SWOT analýza; image
Thesis title: Postavení CK Fischer na slovenském trhu
Author: Jacková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce za zabývá aktuální pozicí a image cestovní kanceláře na slovenském trhu. Práce je rozdělena na tři části. První, teoretická část je věnována základním pojmům z problematiky cestovního ruchu a marketingu. Druhá, praktická část se věnuje analýze konkrétní cestovní kanceláře. Zahrnuje základní charakteristiku, situační analýzu, marketingový mix, SWOT analýzu a rozbor dotazníkového šetření. Cílem práce je návrh akčního plánu, který je popsán v poslední části práce.
Keywords: cestovní kancelář; cestovní ruch; marketingový mix; SWOT analýza; image
Thesis title: The position of CK Fischer on the Slovak market
Author: Jacková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis deals with the current position and image of the tour operator on the Slovak market. It is divided into three parts. The first, theoretical part is devoted to the basic concepts of tourism and marketing. The second, practical part is devoted to the analysis of a particular travel agency. It includes basic characteristics, situational analysis, marketing mix, SWOT analysis, and questionnaire analysis. The thesis aims to draft an action plan described in part three.
Keywords: tour operator; image; tourism; marketing mix; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2018
Date of submission: 24. 4. 2019
Date of defense: 29. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66734/podrobnosti

Files for download

    Last update: