Expansion into new market by Czech Company

Thesis title: Vstup české firmy na zahraniční trh
Author: Slabý, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Stehlík, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vypracování návrhů možností vstupu české firmy Choketopus na trh Spojených států amerických. Práce je rozdělena do tří částí. První část je teoretická a popisuje vznik nadnárodních společností a možnosti vstupu společností na zahraniční trhy. Druhá část je praktická a věnuje se analýze vnitřního a vnějšího prostředí firmy. Prvky vnitřní analýzy jsou působení firmy na domácím trhu, její produktové portfolio a marketingový mix. Analýza vnějšího prostředí se zaměřuje na podnikatelské a konkurenční prostředí Spojených států. Ve třetí části jsou na základě analýzy navrženy možnosti firmy pro vstup na zahraniční trh, cíle, časový plán a klíčové ukazatele výkonu.
Keywords: marketing mix; business plán; americký trh; analýza; vstup na zahraniční trh; česká firma
Thesis title: Expansion into new market by Czech Company
Author: Slabý, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Stehlík, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this diploma thesis is suggesting the possibilities of entering the market of United States for Czech company called Choketopus. Thesis is divided in three parts. The first part is theoretical and describes establishment of transnational companies and possibilities of entering a foreign market. The second part is practical and focuses on analysis of internal and external environment of the company. The features of internal analysis are the activity of the company on domestic market, product portfolio and marketing mix. The features of external analysis are business environment and competition on the market of United States. In the third part are suggestions of entering the new market, goals, action plan and key performance indicators, based on previous analysis.
Keywords: expansion; business plan; foreign market; marketing strategy; czech company; analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 9. 2018
Date of submission: 24. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66607/podrobnosti

Files for download

    Last update: