Marketing strategy of Zara

Thesis title: Marketing strategy of Zara
Author: Samsina, Yana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: English
Abstract:
Particular paper aims to describe marketing strategy of ZARA and its implications over the relationship marketing with customers of Spanish fashion retailer. Work mainly consists of two parts each of them following divided into sub-chapters with their own goal. First part of the work deals with the major thought of marketing school and serves as framework for the following development of the work. It has been divided into several small chapters which will describe different sections of marketing, for example situational analysis, segmentation and etc. The second part of the work is a combination of primary research and secondary research upon the completion of them work represents the research results and particular recommendations regarding the certain aspects of the e-marketing. Finally, paper outlines the conclusion and writer’s own opinion.
Keywords: situation analysis; e-marketing; marketing strategy
Thesis title: Strategický marketing společnosti Zara
Author: Samsina, Yana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce si dává za cíl popsat marketingovou strategii španělské značky ZARA. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, každé rozdělené do dalších kapitol s jednotlivými cíly. První část se zabývá především teorií a podrobně marketing rozebírá a vytváří rámec pro nadcházející části. Tato část je rozdělena do několika dílčích podkapitol, ve kterých naleznete informace o různých částech marketingového mixu, segmentací, situační analýzou apod. Druhá část kombinuje primární a sekundární výzkum, jejím výstupem jsou doporučení ohledně dílčích aspektů online marketingu. Nakonec práce obsahuje závěr a názor autora na problematiku.
Keywords: strategický marketing; e-marketing; situační analýza

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2018
Date of submission: 24. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66315/podrobnosti

Files for download

    Last update: