The marketing strategy of the company Leo Express Global a. s. in the domestic and foreign markets, comparison with the competition

Thesis title: Marketingová strategie firmy Leo Express Global a. s. na domácím a zahraničních trzích, srovnání s konkurencí
Author: Příplata, František
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Nekuža, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce má za cíl zhodnotit marketingovou strategii společnosti Leo Express Global a. s. jako celek a poskytnout na základě pozorování vlastní doporučení pro možný rozvoj společnosti po stránce produktové, komunikační, cenové či popřípadě distribuční. Práce se zabývá mimo hlavní problematiku, kterou je marketingová strategie, i historickou stránkou společnosti, srovnáním s domácí i zahraniční konkurencí nebo prozkoumáním současného stavu liberalizace na českém trhu vzhledem k německému trhu, kde míra liberalizace je na vyšší úrovni.Pokud jde o hlavní část práce, marketingovou strategii, práce se zaměřuje zejména na marketingový mix a jeho jednotlivé nástroje, kterými jsou produkt, cena, komunikace a distribuce. Tyto jednotlivé parametry jsou dopodrobna analyzovány a následně zhodnocovány. Vyústěním celé práce poté je již zmíněné doporučení na možné zlepšení společnosti v jednotlivých oblastech marketingové strategie vzniklé na základě získaných poznatků.
Keywords: Leo Express; železniční doprava; marketingová strategie
Thesis title: The marketing strategy of the company Leo Express Global a. s. in the domestic and foreign markets, comparison with the competition
Author: Příplata, František
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Nekuža, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis aims to analyze the marketing strategy of the company Leo Express Global a. s. and to provide own recommendation for the possible development of the company in the areas of its product, price, promotion and distribution based on own observation. Apart from the main issue, bachelor thesis describes also the history of the company, compares the company with domestic market competition and competition in a foreign market, and analyses the level of liberalization on the Czech market with regard to the German market, where the level of liberalization is higher.Regarding the main part of bachelor thesis, which is the marketing strategy, it concentrates primarily on marketing mix and its tools, which are the product, price, promotion and place. These elements are in detail analyzed and subsequently evaluated. The bachelor thesis finally culminates in the already mentioned recommendation for possible improvements of the company in the area of marketing strategy.
Keywords: Leo Express; rail transport; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 6. 2018
Date of submission: 24. 4. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66125/podrobnosti

Files for download

    Last update: