Implementation of GDPR and its impact on processes and communication of the company Recruit.CZ

Thesis title: Zavádění GDPR a vliv na komunikaci a procesy firmy Recruit.CZ
Author: Sparynjaková, Anastasija
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Stará , Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá obecným nařízením o ochraně osobních dat, daty a marketingovou komunikací ve firmě. Cílem práce je zjistit, jak velký vliv mělo zavádění GDPR na procesy, zaměstnance a komunikaci firmy Recruit.CZ na základě primárního výzkumu provedeného prostřednictvím rozhovoru s ředitelkou společnosti. První část práce popisuje pojem GDPR, důležitost dat, CRM systémů a marketingové komunikace. V praktické části je pak popsán celý proces zavádění nařízení ve firmě od přípravy po realizaci. Poslední kapitola zhodnocuje změny a vlivy GDPR na společnost, zákazníky a zaměstnance.
Keywords: GDPR; Implementace; Marketingová komunikace
Thesis title: Implementation of GDPR and its impact on processes and communication of the company Recruit.CZ
Author: Sparynjaková, Anastasija
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Stará , Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with general regulation of personal data protection, data and marketing communication within the company. The aim of the thesis is to determine how great impact the introduction of GDPR had on the processes, employees and communication of the company based on primary research conducted through an interview with the company director. The first part describes the term GDPR, the importance of data, CRM systems and marketing communication in the company. The practical part describes the whole process of GDPR implementation in the company from preparation of basic documents to actual realization. The last part evaluates changes and impacts of GDPR on company, customers and employees.
Keywords: Implementation; Marketing communication; GDPR

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 5. 2018
Date of submission: 24. 4. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65970/podrobnosti

Files for download

    Last update: