Eye-tracking UX analysis and comparison of online banking of selected banks

Thesis title: Eye-trackingová UX analýza a komparace internetového bankovnictví vybraných bank
Author: Krištůfková, Adriana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na komparaci internetového bankovnictví tří vybraných bank působících na českém trhu, a to za účelem ověření vybraných klíčových funkcí systému. K tomuto účelu poslouží především eyetrackingové user experience analýza, dotazníkové šetření a individuální hloubkové rozhovory, díky které lze později komparovat jednotlivá internetová bankovnictví a navrhnout tak možná doporučení pro využití prostoru pro zlepšení a zefektivnění uživatelského rozhraní, vč. analýzy zjištěných diferencí. Sběr dat bude poté rozčleněn do tří segmentů a jednotlivé výsledky budou zobrazeny pomocí heat map, které budou individuálně blíže popsány. S ohledem na nově získané výsledky budou navrhnuta taková doporučení, která mohou být v budoucnu uplatnitelná a pro uživatele jednotlivých bank přívětivá.
Keywords: eye-tracking; komparace; internetové bankovnictví; neuromarketing; ux; vizuální podněty
Thesis title: Eye-tracking UX analysis and comparison of online banking of selected banks
Author: Krištůfková, Adriana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on a comparison of internet banking of three selected banks operating in the Czech market in order to verify selected key system features. For this purpose, eye-tracking user experience analysis, surveys, and individual in-depth interviews were used above all, as they can serve to compare individual internet banking systems later on in order to design potential suggestions for utilization of the room for improvement and streamlining of the user interface, including the analysis of ascertained differences. Data gathering will then be divided into three segments, and individual results will be displayed using heat maps which will be described individually in more detail. With regards to newly acquired results, this thesis will suggest recommendations which are going to be applicable in the future and friendly towards the users of individual banks.
Keywords: eye-tracking; internet banking; neuromarketing; ux; comparison; visual stimuli

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 4. 2018
Date of submission: 24. 4. 2019
Date of defense: 10. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65901/podrobnosti

Files for download

    Last update: