ROCHE's strategy on the Czech market

Thesis title: Strategie firmy Roche s.r.o. na českém trhu
Author: Fischerová, Anastázie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá strategií farmaceutické společnosti ROCHE s.r.o. na českém trhu. Práce se zabývá především logistickým procesem Diagnostické divize společnosti ROCHE. První kapitola představuje společnost, její organizační strukturu a firemní kulturu. Druhá kapitola je čistě teoretická. Třetí kapitola zkoumá logistický proces Diagnostické divize, jehož hlavními prvky jsou proces objednávání, přeprava, skladování, informační technologie a zákaznický servis. Poslední, čtvrtá kapitola se zabývá způsobem, jak firma Roche získává zákazníky a kde zákazníci najdou produktové portfolio. V poslední řadě uvádí a analyzuje konkurenci firmy ROCHE.
Keywords: Roche; Logistika; Farmaceutika ; Diagnostika
Thesis title: ROCHE's strategy on the Czech market
Author: Fischerová, Anastázie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Fuchs, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the strategy of the pharmaceutical company ROCHE s.r.o. on the Czech market. The thesis deals mainly with the logistics process of the Diagnostics Division of ROCHE. The first chapter presents Roche, its organizational structure and corporate culture. The second chapter is purely theoretical. The third chapter examines the logistics process of the diagnostic division, the main elements of which are the ordering, shipping, storage, information technology and customer service processes. The last, fourth chapter discusses how Roche acquires customers where customers find a product portfolio. Last but not least, he presents and analyzes the competition of ROCHE.
Keywords: logistics; Pharamaceuticals; Diagnostics; Roche

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2018
Date of submission: 24. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64782/podrobnosti

Files for download

    Last update: