Marketing strategy of the International Office in the area of the students exchange program at VSE

Thesis title: Marketingová strategie OZS v oblasti studijních semestrálních výměnných pobytů na VŠE
Author: Plecháčková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce řeší marketingovou strategii studijních výměnných pobytů na Vysoké škole ekonomické (VŠE), které administrativně zajišťuje Oddělení zahraničních styků (OZS). K získání důležitých informací bylo použito vlastní dotazníkové šetření mezi studenty VŠE a zároveň byla analyzována a hodnocena současná marketingová strategie OZS. Na základě zjištěných informací a získaných dat byly navrženy úpravy marketingové strategie, aby tato strategie odpovídala současným trendům a profilu současných studentů VŠE. Byl také vytvořen konkrétní marketingový plán na další akademický rok. Výsledky této práce budou prezentovány OZS, aby mohly být některé úpravy použity v marketingové strategii OZS.
Keywords: marketingová strategie; studijní výměnné pobyty ; Vysoká škola ekonomická v Praze; veřejný sektor; Erasmus; komunikační strategie
Thesis title: Marketing strategy of the International Office in the area of the students exchange program at VSE
Author: Plecháčková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on a marketing strategy of the exchange program at University of Economics, Prague (VSE) administrated by International Office. Questionnaire survey between VSE students was used to gain the important data. Moreover, the current marketing strategy of the International Office was analysed and evaluated. Based on the discovered information and data gained, adjustments of the marketing strategy were suggested to correspond with the new trends and profile of the current VSE students. A specific marketing plan was made to be used next academic year. The results of the thesis will be presented to the International Office, so they can be used in their marketing strategy.
Keywords: University of Economics, Prague; Public sector; Erasmus; marketing strategy; exchange program ; communication strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2018
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 28. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66766/podrobnosti

Files for download

    Last update: