Marketing strategy of Slovak microbrewery

Thesis title: Marketingová stratégia slovenského minipivovaru
Author: Nováková, Silvia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Král, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá vytvorením návrhu marketingovej stratégie pre konkrétny slovenský minipivovar. Hlavnými cieľmi práce je oslovenie mladšej vekovej kategórie potenciálnych zákazníkov a vylepšenie značkovej politiky minipivovaru. K dosiahnutiu cieľov poslúži teoretická časť práce, ktorá najprv definuje marketing, a to hlavne u malých a stredných podnikov, priblíži značkovú politiku a vysvetlí generačný marketing a špecifiká jednotlivých generácií aj vzhľadom na vplyv marketingu na ich nákupné rozhodnutia. V praktickej časti práca pristúpi k analýze samotného pivovaru, jeho marketingového mixu a značky ako aj analýze trhu pomocou PEST analýzy a Porterovho modelu 5 síl. Uskutočnený kvalitatívny a kvantitatívny výskum spolu s predošlými zisteniami poslúži k vytvoreniu odporúčaní marketingovej stratégie vedúcich k dosiahnutiu stanovených cieľov.
Keywords: marketingová stratégia; značka; malý a stredný podnik; generačný marketing; minipivovar
Thesis title: Marketingová strategie slovenského minipivovaru
Author: Nováková, Silvia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Král, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vytvořením návrhu marketingové strategie pro konkrétní slovenský minipivovar. Hlavní cíl práce je oslovení mladší věkové kategorie potenciálních zákazníků a vylepšení značkové politiky minipivovaru. K dosažení cílů poslouží teoretická část práce, která nejprve definuje marketing, a to hlavně u malých a středních podniků, přiblíží značkovou politiku a vysvětlí generační marketing a specifika jednotlivých generací i vzhledem k vlivu marketingu na jejich nákupní rozhodnutí. Praktická část práce přistoupí k analýze samotného pivovaru, značky a jeho marketingového mixu i analýze trhu pomocí PEST analýzy a Porterovho modelu 5 sil. Uskutečněn kvalitativní a kvantitativní výzkum spolu s předchozími zjištěními poslouží k vytvoření doporučení marketingové strategie vedoucí k dosažení stanovených cílů.
Keywords: marketingová strategie; značka; malý a střední podnik; generační marketing; minipivovar
Thesis title: Marketing strategy of Slovak microbrewery
Author: Nováková, Silvia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Král, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis deals with proposal of marketing strategy for specific Slovak microbrewery. Main goal of the thesis is reaching younger target group and improving microbrewery´s branding. To reach the set goals theoretical part of the thesis defines marketing, mainly marketing in small and medium-sized enterprises, looks at theory of branding and explains generational marketing and the influence of marketing activities on different generations in regards to their purchasing decisions. In the practical part, the thesis analyzes the microbrewery itself, it´s marketing mix and brand as well as the market with the help of PEST analysis and Porter´s five forces model. Conducted qualitative and quantitative research together with aforementioned findings is the basis for the compilation of recommendations for marketing strategy, thereby reaching the set goals.
Keywords: marketing strategy; branding; small and medium-sized enterprises; microbrewery; generational marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2018
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66693/podrobnosti

Files for download

    Last update: