Analysis and comparison of marketing strategy in professional and amateur sport environment

Thesis title: Analýza a komparace marketingové strategie v profesionálním a amatérském sportovním prostředí
Author: Volák, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Blábolil, Rudolf
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na oblast sportovního marketingu - konkrétně na analýzu a komparaci marketingových strategií profesionálního hokejového klubu HC Sparta Praha a amatérského florbalového klubu Tatranu Střešovice. V úvodních kapitolách práce je definován pojem sport, jeho funkce, dále termín sportovní marketing a následně jsou představeny jednotlivé formy marketingové komunikace a sponzoringu. V praktické části jsou nejprve prezentovány a analyzovány marketingové strategie obou klubů, které jsou následně v závěrečné kapitole pomocí dat z dotazníkového šetření porovnány. Na základě těchto výstupů jsou v závěru navrženy kroky pro zefektivnění a zkvalitnění marketingové strategie především florbalového Tatranu Střešovice.
Keywords: sponzoring ; sport; marketing
Thesis title: Analysis and comparison of marketing strategy in professional and amateur sport environment
Author: Volák, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Blábolil, Rudolf
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on area of sports marketing - specifically analysis and comparison of marketing strategy in professional hockey club HC Sparta Praha and amateur floorball club Tatran Střešovice. Terms such as sport, its functions and sport marketing are defined in the opening chapters being followed by presenting all the types of marketing communication and sponshorship approaches. Marketing strategies of both clubs are then presented, analyzed and compared while using data collected via marketing survey. Final suggestions for improving marketing strategy of Tatran Střešovice are made based on the previous analysis.
Keywords: sport; marketing; sponsorship

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 9. 2018
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 11. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66669/podrobnosti

Files for download

    Last update: