Corporate Social Responsibility Strategy of the GSK Company

Thesis title: Strategie společenské odpovědnosti firmy GSK
Author: Eichlerová, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit strategii společnosti GlaxoSmithKline na poli společenské odpovědnosti, její silné a slabé stránky, a na základě tohoto zhodnocení představit firmě doporučení, jakým způsobem by mohla své působení na poli CSR zlepšit. Tato bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část, složená z pěti kapitol se zaměřuje na historii, principy, význam, pilíře, na kterých je založen koncept společenské odpovědnosti, a výhody, které z aplikování CSR strategie plynou. Předmětem praktické části je zhodnocení strategie společenské odpovědnosti firmy GlaxoSmithKline.
Keywords: CSR; společenská odpovědnost firem; stakeholders; triple-bottom-line
Thesis title: Corporate Social Responsibility Strategy of the GSK Company
Author: Eichlerová, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the strategy of the GlaxoSmithKline company in the field of corporate social responsibility, its strengths and weaknesses, and on the basis of this assessment to introduce to the company recommendations on how it could improve its activities in the field of CSR. This bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part, consisting of five chapters, focuses on the history, principles, importance, pillars on which the concept of social responsibility is based and the benefits that arise from applying CSR strategy. The subject of the practical part is the evaluation of the corporate social responsibility strategy of GlaxoSmithKline.
Keywords: corporate social responsibility ; stakeholders; triple-bottom-line; CSR

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2018
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 6. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66622/podrobnosti

Files for download

    Last update: