The marketing strategy of the company Emco in the czech and foreign markets

Thesis title: Marketingová strategie firmy Emco na českém a zahraničních trzích
Author: Kolářová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Jahoda, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce pojednává o společnosti Emco, která je českým výrobcem müsli a distributorem zahraničních produktů. Teoretická část práce seznamuje s teorií marketingu, společností a jejími produkty. Praktická část uvádí její marketingové strategie a cíle. V práci je představen marketingový mix společnosti a na jeho základě je vytvořena SWOT analýza. Kromě českého trhu je zde provedena analýza významných exportních trhů. Práce přináší návrhy a doporučení, které jsou založeny na výsledcích dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření zkoumá znalost značky, preference spotřebitelů a určuje nejefektivnější marketingové aktivity.
Keywords: marketingová strategie; Emco spol. s r.o.; SWOT analýza; export; trh cereálií; müsli
Thesis title: The marketing strategy of the company Emco in the czech and foreign markets
Author: Kolářová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Jahoda, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is about Emco. Emco is a Czech manufacturer of muesli and a distributor of foreign products. The theoretical part of this thesis focuses on introducing the reader to the marketing theory, company itself and its products. The practical part depicts its marketing strategy and its goals. The thesis depicts the company's marketing mix and creates a SWOT analysis based off of it. The thesis conducts a analysis of important export markets besides the Czech market which is the company's primary market. Then offers tips and suggestions, based off of the results of a conducted survey. The aforementioned survey researched Brand Awareness, consumer preferences and the company's most effective marketing activities.
Keywords: SWOT analysis; export; cereal market; muesli; marketing strategy; Emco spol. s r. o

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 9. 2018
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66535/podrobnosti

Files for download

    Last update: