Marketing processes automation with the Salesforce cloud CRM system

Thesis title: Automatizace marketingových procesů pomocí cloudového CRM systému Salesforce
Author: Obolenskaya, Ekaterina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Doucek, Petr
Opponents: Turner, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
Automatizace marketingových procesů v dnešní době představuje úsporu času a zefektivnění činností v rámci oddělení Marketingu. Je to jedno z nejlepších řešení pro čelení rychle se měnicímu světu technologií a neustále rostoucí poptávce na trhu. V důsledku technického rozvoje a vzestupu SaaS a informačními technologiemi, klasické marketingové přístupy přecházejí do pozadí. Do popředí naopak přicházejí služby, které umožnují sledovat, hodnotit a implementovat nové marketingové kampaně pro dosažení firemních klíčových ukazatelů výkonnosti, usnadnění externí komunikace a budování pevného vztahu se zákazníkem. Takové služby poskytuje cloudový CRM systém Salesforce, který umožňuje marketingové procesy automatizovat, zefektivnit, rychle měřit a reportovat. V této práci jsou popsány základní marketingové procesy, funkcionality systému Salesforce a jeho nástroje Pardot, který se používá pro automatizaci marketingových procesů. V praktické části jsou analýzovány současné procesy vybrané společnosti a je implementována automatizace těchto procesů. V závěru jsou nově uložené procesy v systému vyhodnoceny a je provedena manažerská zpětná vazba na proces funkce nově nastavených procesů.Analýza v této diplomové práci je unikatní svým obsahem a slouží jako návod pro marketingové oddělení firem pro zavedení automatizace firemních procesů pomocí systému Salesforce.
Keywords: Salesforce; CRM; SaaS; marketingová automatizace; business proces
Thesis title: Marketing processes automation with the Salesforce cloud CRM system
Author: Obolenskaya, Ekaterina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Doucek, Petr
Opponents: Turner, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
Automation of marketing processes nowadays represents saving of time and streamlining of activities within the marketing department. It is one of the best solutions to tackle the fast-moving world of technology and the ever-increasing demand on the market.As a result of the technical development and the rise of SaaS and information technology, classic marketing approaches go into the background. On the contrary, there are available services that allow to track, evaluate and implement new marketing campaigns to achieve corporate key performance indicators, facilitate external communication, and build strong customer relationship. Salesforce cloud CRM system is number one at providing such services, enabling automation, streamline, fast tracking and reporting of marketing processes.This Diploma thesis describes basic marketing processes, Salesforce functionalities and Pardot tool specialised in automation of marketing processes. In the practical part, current processes in the selected company are analyzed and automation of these processes is implemented. At the end, the newly set processes in the system are evaluated and managerial feedback about the functioning of these new automated processes is obtained.The analysis in this Diploma thesis is unique in its content and serves as a guide for marketing departments of companies from different areas on how to implement automation of their processes through Salesforce system.
Keywords: marketing automation; SaaS; CRM; Salesforce; business process

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2018
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 3. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66440/podrobnosti

Files for download

    Last update: