Analysis of the social network’s effectiveness in tourism marketing on the example of Tirol

Thesis title: Analýza efektivnosti sociálních sítí v marketingu cestovního ruchu na příkladu Tyrolska
Author: Neuman, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Herget, Jan
Opponents: Němečková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou vlivu sociálních sítí na cestovní ruch v destinaci. Hlavním cílem je zhodnotit efektivnost využití sociálních sítí ve spojení s příjezdovými statistikami cestovního ruchu. Primární zkoumanou destinací v rámci práce je rakouská spolková země Tyrolsko. Na začátku práce jsou představeny pojmy týkající se cestovního ruchu. Druhá polovina teoretické části se již přesouvá do oblasti destinačního marketingu a sociálních médií. Praktická část zahrnuje dvě metody, z nichž každá dopomáhá k dosažení cíle odlišným způsobem. Nejprve je provedena korelační analýza, následně je vyhodnoceno uskutečněné dotazníkové šetření. Závěr práce obstarává vlastní návrh komunikační strategie na Facebook, který vychází z výsledků dotazníkového šetření.
Keywords: destinace; destinační marketing; online marketing; sociální sítě; cestovní ruch; Facebook
Thesis title: Analysis of the social network’s effectiveness in tourism marketing on the example of Tirol
Author: Neuman, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Herget, Jan
Opponents: Němečková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the analysis of the impact of social networks on tourism in the destination. The main objective is to evaluate the effectiveness of the use of social networks in conjunction with incoming tourism statistics. The primary researched destination of the work is the Austrian State of Tirol. At the beginning of the thesis, terms related to tourism are introduced. The second half of the theoretical part is moving to destination marketing and social media. The practical part includes two methods. Each method helps to achieve the goal in a different way. Firstly, the correlation analysis is performed. After that the questionnaire survey is evaluated. In the end of the thesis, there is an own proposal of communication strategy on Facebook, which is based on the results of the questionnaire.
Keywords: tourism; destination; destination marketing; social networks; online marketing; Facebook

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2018
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 31. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66345/podrobnosti

Files for download

    Last update: