E-learning for different generations
| Thesis title: | Elektronické vzdělávání pro různé generace |
|---|---|
| Author: | Bělinová, Tereza |
| Thesis type: | Bakalářská práce |
| Supervisor: | Kubálková, Markéta |
| Opponents: | Flekalová, Jana |
| Thesis language: | Česky |
| Abstract: | Tato bakalářská práce je zaměřena na e-learning. V teoretické části se věnuje seznámení s e-learningem, definování pojmu e-learning a pojmů s ním spojenými. V práci je uveden vývoj e-learningu, jeho standardy, výhody, které uživateli přináší, a také jeho nevýhody. Tento teoretický základ je nezbytně nutný pro pochopení role e-learningu ve vzdělávání. Praktická část se věnuje zjištění stavu povědomí o e-learningu napříč všemi věkovými kategoriemi, jeho využívání, spokojenosti uživatelů s e-learningem a dalším možnostem využití tohoto způsobu vzdělávání v různých věkových kategoriích. Výzkum je proveden pomocí dotazníku, který byl buď zaslán elektronicky nebo předložen v papírové formě. Dále je součástí analýza získaných dat, potvrzení či vyvrácení určitých předpokladů a vyvození závěrů ohledně využití e-learningu. |
| Keywords: | E-learning; elektronické vzdělávání ; standardy |
| Thesis title: | E-learning for different generations |
|---|---|
| Author: | Bělinová, Tereza |
| Thesis type: | Bachelor thesis |
| Supervisor: | Kubálková, Markéta |
| Opponents: | Flekalová, Jana |
| Thesis language: | Česky |
| Abstract: | This bachelor thesis is focused on e-learning. The theoretical part deals with the introduction of e-learning, the definition of the concept of e-learning and the concepts associated with it. The thesis describes the development of e-learning, its standards, the benefits it brings to the user and also its disadvantages. This theoretical basis is essential for understanding the role of e-learning in education. The practical part is devoted to finding out the state of e-learning awareness across all age categories, its use, user satisfaction with e-learning and other possibilities of using this way of education in different age categories. The research is carried out using a questionnaire that was either sent electronically or submitted in paper form. Furthermore, the analysis of acquired data, confirmation or refutation of certain assumptions and conclusions on the use of e-learning is included. |
| Keywords: | modules ; standards ; E-learning |
Information about study
| Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
|---|---|
| Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
| Assigned degree: | Bc. |
| Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
| Faculty: | Faculty of International Relations |
| Department: | Department of Retailing and Commercial Communications |
Information on submission and defense
| Date of assignment: | 27. 6. 2018 |
|---|---|
| Date of submission: | 25. 4. 2019 |
| Date of defense: | 3. 6. 2019 |
| Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/66310/podrobnosti |