E-learning for different generations

Thesis title: Elektronické vzdělávání pro různé generace
Author: Bělinová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Flekalová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na e-learning. V teoretické části se věnuje seznámení s e-learningem, definování pojmu e-learning a pojmů s ním spojenými. V práci je uveden vývoj e-learningu, jeho standardy, výhody, které uživateli přináší, a také jeho nevýhody. Tento teoretický základ je nezbytně nutný pro pochopení role e-learningu ve vzdělávání. Praktická část se věnuje zjištění stavu povědomí o e-learningu napříč všemi věkovými kategoriemi, jeho využívání, spokojenosti uživatelů s e-learningem a dalším možnostem využití tohoto způsobu vzdělávání v různých věkových kategoriích. Výzkum je proveden pomocí dotazníku, který byl buď zaslán elektronicky nebo předložen v papírové formě. Dále je součástí analýza získaných dat, potvrzení či vyvrácení určitých předpokladů a vyvození závěrů ohledně využití e-learningu.
Keywords: E-learning; elektronické vzdělávání ; standardy
Thesis title: E-learning for different generations
Author: Bělinová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Flekalová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on e-learning. The theoretical part deals with the introduction of e-learning, the definition of the concept of e-learning and the concepts associated with it. The thesis describes the development of e-learning, its standards, the benefits it brings to the user and also its disadvantages. This theoretical basis is essential for understanding the role of e-learning in education. The practical part is devoted to finding out the state of e-learning awareness across all age categories, its use, user satisfaction with e-learning and other possibilities of using this way of education in different age categories. The research is carried out using a questionnaire that was either sent electronically or submitted in paper form. Furthermore, the analysis of acquired data, confirmation or refutation of certain assumptions and conclusions on the use of e-learning is included.
Keywords: modules ; standards ; E-learning

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2018
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 3. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66310/podrobnosti

Files for download

    Last update: