Strategy Analysis of Family brewery BERNARD Company

Thesis title: Analýza strategie Rodinného pivovaru Bernard, a.s
Author: Paťhová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Tripes, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce bylo analyzovat strategické chování Rodinného pivovaru Bernard a stanovit jeho strategii, determinovat ji v rámci teorií popsaných v literární rešerši. Následně bylo cílem zjistit, jaký názor mají zákazníci značkových prodejen na strategické chování pivovaru. Tedy jak zákazníci strategii vnímají. Pro naplnění cílů práce byla analyzována potřebná a dostupná literatura, odborné cizojazyčné články a další zdroje. Pro charakteristiku strategického chování společnosti byly studovány interní zdroje společnosti, rozhovory s majiteli a články z internetových zdrojů. Provedeno bylo také dotazníkové šetření, které bylo cílené na zákazníky značkových prodejen. Pro jeho analýzu byly využity patřičné metody, jako je četnost, průměr, korelace, modus atd. Zjištěné poznatky byly poté shrnuty v kapitole Závěr.
Keywords: strategie; typologie strategií; strategický management; diferenciace
Thesis title: Strategy Analysis of Family brewery BERNARD Company
Author: Paťhová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Tripes, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis was to analyze the strategic behavior of the Bernard Family Brewery and to define its strategy, to determine it in the theories described in the literature search. Subsequently, the aim was to find out what is the opinion of customers of the brand shops on the strategic behavior of the brewery. That mean, how customers perceive the strategy. The necessary and available literature, specialized foreign language articles and other sources were analyzed to fulfill the aims of the thesis. Internal resources of the company, interviews with owners and articles from internet sources were studied to characterize the company's strategic behavior. There was also a questionnaire survey, which was targeted at customers of brand shops. Appropriate methods such as frequency, average, correlation, modus etc. were used for its analysis. The findings were then summarized in the Conclusion chapter.
Keywords: strategic management; strategy; typology of strategies; differentiation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 2. 2017
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 14. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64929/podrobnosti

Files for download

    Last update: