Marketing strategy of the company HORNBACH Baumarkt CS

Thesis title: Marketingová stratégia spoločnosti HORNBACH BAUMARKT CS
Author: Ježíková, Patrícia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je zhodnotenie marketingovej stratégie spoločnosti HORNBACH Baumarkt CS. Teoretická časť práce popisuje vysvetlenie základných marketingových pojmov, ktoré tvoria rámec pre vypracovanie praktickej časti. Praktická časť sa venuje predstaveniu spoločnosti, definovaniu situačnej analýzy a SWOT analýzy, obsahuje výskum vnímania zákazníkov a priblíženie najbližšej konkurencie. Práca rozoberá rozšírený marketingový mix spoločnosti. Pozornosť venuje všetkým 7P marketingového mixu s hlavným dôrazom na komunikačnú politiku.
Keywords: marketing; DIY; marketingová stratégia
Thesis title: Marketingová stratégie spoločnosti HORNBACH BAUMARKT CS
Author: Ježíková, Patrícia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnocení marketingové strategie společnosti HORNBACH Baumarkt CS. Teoretická část práce popisuje vysvětlení základních marketingových pojmů, které tvoří rámec pro vypracování praktické části. Praktická část se věnuje představení společnosti, definováním situační analýzy a SWOT analýzy, obsahuje výzkum vnímání zákazníků a seznámení s nebližší konkurencí. Práce rozebírá rozšířený marketingový mix společnosti. Pozornost věnuji všem 7P marketingového mixu s hlavním důrazem na komunikační politiku.
Keywords: marketing; marketingová stratégie; DIY
Thesis title: Marketing strategy of the company HORNBACH Baumarkt CS
Author: Ježíková, Patrícia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to assess the marketing strategy of the company HORNBACH Baumarkt CS. The theoretical part of the thesis comprises the explications of the basic marketing concepts representing the framework for the practical part of thesis. The practical part is then dedicated to the introduction to the company, defining the situation and SWOT analyses and describing the customer perception research as well as the most important competitors approach. The thesis further discusses the extended marketing mix of the company and focuses on the all 7P of the marketing mix with the accent to the communication strategy of the company.
Keywords: marketing; marketing strategy; DIY

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 1. 2018
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 28. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64467/podrobnosti

Files for download

    Last update: