Proposal of marketing strategy of a chosen product

Thesis title: Návrh marketingové strategie vybraného produktu
Author: Dryáková, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií vybraného produktu. Cílem práce je vyhodnotit současnou marketingovou strategii společnosti Digital Resources a.s. a jejího produktu M-Files a následně navrhnout možná zlepšení pro budoucí marketingovou strategii. Teoretická část je zaměřena na teorii marketingu a marketingové strategie obecně, konkrétně definuje základní pojmy, jako je situační analýza, marketingové cíle, strategie ve vztahu k zákazníkům s konkurenci, marketingový mix, rozpočet, akční plán a jeho implementace. Praktická část je věnována nejprve specifikům B2B marketingu a trhu podnikových informačních systémů, zejména ECM trhu. Druhá část se zabývá marketingovou strategií produktu M-Files a marketingovým mixem. Obsahuje vlastní výzkum na trhu podnikových informačních systémů, situační analýzu, z nich se odvíjející SWOT analýzu a závěrečná doporučení pro vylepšení marketingové strategie v budoucnu.
Keywords: marketingová strategie; situační analýza; SWOT analýza; B2B marketing; podnikové informační systémy; ECM
Thesis title: Proposal of marketing strategy of a chosen product
Author: Dryáková, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the marketing strategy of a chosen product. The aim of the thesis is to evaluate the current marketing strategy of the company Digital Resources a its product M-Files and subsequently, to suggest the possible improvements for the future. The theoretical part is focused on the theory of marketing and marketing strategy itself, namely situational analysis, marketing objectives, customers and competitive strategy, marketing mix, budget, action plan and its implementation. The practical part deals with specifics of B2B marketing and business information systems market, especially ECM market, at first. The second part focuses on the marketing strategy of the product M-Files and marketing mix. It contains the research on the business information systems market, situational analysis, SWOT analysis and final recommendations for improving the marketing strategy in the future.
Keywords: situational analysis; SWOT analysis; B2B marketing; marketing strategy; business information systems; ECM

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2017
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 28. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64461/podrobnosti

Files for download

    Last update: