Consumer behavior of customers shopping in online supermarkets in the Czech Republic

Thesis title: Spotřební chování zákazníků nakupujících v online supermarketech v České republice
Author: Adamcová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je prozkoumat spotřební chování zákazníků na internetových portálech s potravinami. Práce je zaměřena na vybrané aspekty spotřebního chování, zejména motivy vedoucí k nakupování na potravinových e-shopech. Společně s motivy jsou zkoumány výhody a nevýhody tohoto způsobu nakupování a také změny v nákupních zvycích zákazníků. Dílčím cílem diplomové práce je zjištění nedostatků potravinových e-shopů z hlediska logistiky a návrh doporučení. Pro naplnění cílů je zvolen kvalitativní výzkum, konkrétně polostrukturovaný rozhovor. Výzkum byl uskutečněn s celkově šesti respondenty (4 ženy a 2 muži), kteří byli vybráni kombinací techniky účelového výběru a sněhové koule.
Keywords: potravinové e-shopy; spotřební chování; e-commerce; generace Y; kvalitativní výzkum
Thesis title: Consumer behavior of customers shopping in online supermarkets in the Czech Republic
Author: Adamcová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Novák, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyzes consumer behavior of online grocery shopping. The thesis is focused on selected aspects of consumer behavior, especially the motives for using grocery e-shops, as well as advantages and disadvantages of this shopping method and changes in customers’ buying habits. Partial goal of the thesis is to find out logistic deficiencies of grocery e-shops and draft recommendations. The thesis used qualitative research method, particularly semi-structured interview. The research was realized with 6 respondents in total (4 females and 2 males) chosen by using combination techniques of purposeful selection and snowball sampling.
Keywords: consumer behavior; e-commerce; generation Y; grocery e-shops; qualitative research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 4. 2017
Date of submission: 25. 4. 2019
Date of defense: 5. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61842/podrobnosti

Files for download

    Last update: