Community radio as a brand

Thesis title: Komunitní rádio jako značka
Author: Princlová, Nicole
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Koreis, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá teorií komunitních médií a věnuje se problematice komunitních rozhlasových stanic, jejichž hlavní složkou vysílání je hudba. Nahlíží na teorii gatekeepingu, popisuje hudební dramaturgii a postup stanic při sestavování programového schéma. Dále sleduje, jak spolu souvisí programové schéma, hudební složka a komunitní princip fungování stanic a jaká je návaznost na budování značky. Cílem práce je na základě poznatků z výzkumu komunitních stanic v Londýně, Paříži a Praze se vyvodit osvědčené postupy těchto komunitních stanic a navrhnout doporučení pro konkrétní případ začínající pražské komunitní rozhlasové stanice Radio Punctum.
Keywords: komunitní média; komunitní rozhlasové vysílání; komunitní rádio; programová skladba; značka; gatekeeping; média; komunikace
Thesis title: Community radio as a brand
Author: Princlová, Nicole
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Koreis, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on the issue of community radio stations which are aiming at music as their main content of broadcasting. Looking into the theory of community media, in general, it approaches the theory of gatekeeping, describes the approaches to programming practices and developing a brand. The outcome of this thesis derives from the findings of research of community stations in London, Paris and Prague and points out the best practices which serve as a basis for recommendations for a starting project of a community radio station in Prague called Radio Punctum.
Keywords: community media; community radio; radio programming; brand; gatekeeping; media; communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 12. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 29. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67939/podrobnosti

Files for download

    Last update: