the application of cloud solutions of CRM in the environment of a financial institution

Thesis title: Cloudové řešení CRM v bankovním prostředí
Author: Šůchová, Irena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem, kterým se práce zabývá, je využití cloudového řešení CRM systému v prostředí bankovní instituce. Cílem, jež si tato práce stanoví, je posouzení vhodnosti použití takového způsobu v bance z hlediska legislativy a možnosti zabezpečení. V první části budou definovány klíčové pojmy, týkající se CRM systémů a jejich využití ve společnosti. Poté se bude práce zabývat pojmy outsourcingu a cloud computingu. Druhá část práce bude věnována legislativním požadavkům ČNB a Evropské unie, které s finančním sektorem souvisí a zpracováním dat souvisí a analýze literatury a právních předpisů. Hlavním přínosem práce pak bude třetí část, která představuje případovou studii z praxe, demonstrovanou na společnosti Salesforce.
Keywords: CRM; řízení vztahů se zákazníky; outsourcing; cloud; banka
Thesis title: the application of cloud solutions of CRM in the environment of a financial institution
Author: Šůchová, Irena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Topolová, Ivana
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this Bachelor's thesis is the application of cloud solutions of CRM in the environment of a financial institution. The objective that said thesis sets for itself is to evaluate how suitable is such a solution within a bank from a legislative and safety standpoint. In the first part of the the thesis I will define the key concepts that essential for understanding CRM systems and their utilization in society. The thesis will further be going through the concepts of outsourcing and cloud computing. The second part of this Bachelor's thesis is going to be addressing the legislative requirements of ČNB and European Union that concern the financial sector and data processing and literature and legal regulations analysis. The third part which constitutes a practical case study of Salesforce company will be the practical contribution to the field.
Keywords: CRM; Customer relationship management; outsourcing; cloud; bank

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 29. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67118/podrobnosti

Files for download

    Last update: