Fashion blogs as a platform for marketing communications: a case study

Thesis title: Módní blogy jako platforma pro marketingovou komunikaci: případová studie
Author: Fišerová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Šimůnková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je na vybraných případech instagramových účtů identifikovat a popsat marketingové nástroje, které jsou používány českými influencery. Teoretická část se zaměřuje na moderní přístupy marketingu, které bávají spjatá s online světem. Dále je pozornost věnována blogosféře, jsou zmíněny typy blogů, formy spolupráce a přechod od blogů k sociálním sítím. Následně jsou popsány konkrétní sociální sítě (zejména Instagram). Empirická část je věnována obsahové analýze vybraných příspěvků na Instagramu, které během zvoleného období zveřejnily dvě české influencerky. Pozornost je věnována také historii jejich působení, spolupracím a podobně.
Keywords: blog; influencer; product placement; online marketing; instagram
Thesis title: Fashion blogs as a platform for marketing communications: a case study
Author: Fišerová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šimůnek, Michal
Opponents: Šimůnková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on selected instruments that are related to Czech influencers. The theoretical part is focuses on a modern approach to marketing, which concerns the online marketing. Next is the focus on blogs there are mentioned as types of blogs, forms of collaboration, and the transition from blogs to social networks. Subsequently, specific social networks (especially Instagram) are listed. The empirical part is focused on the analysis of selected Instagram posts, which are published by two Czech influencers during the selected period. Attention is also paid to their activities, cooperation and so on.
Keywords: product placement; online marketing; blog; influencer; instagram

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67035/podrobnosti

Files for download

    Last update: