Quality of the services at the chosen hotel

Thesis title: Kvalita služeb ve vybraném hotelu
Author: Olijnyk, Lilija
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Volf, Lukáš
Opponents: Kalábová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou kvality služeb ve vybraném 4* hotelu v Karlových Varech. Cíle analýzy je navrhnout opatření, která povedou ke zlepšení zjištěných nedostatků. Teoretická část práce se zaměřuje na specifikaci ubytovacích služeb a zařízení, které tyto služby poskytují. Také seznamuje čtenáře s pojmy vztahujícími se ke kvalitě, představuje koncepce managementu kvality a vybrané nástroje hodnocení kvality. Samotná analýza se skládá ze dvou části. První z nich se zaměřuje na hotel a nabízené služby, ověřuje oprávněné zařazení do kategorii 4* hotelu. Analýza spokojenosti hostů vychází z vlastního dotazníkového šetření a zhodnocení recenzních portálů. Na základě výsledku z provedených analýz jsou navrhnuta konkrétní opatření, která mají zvýšit úroveň poskytovaných služeb a tím i zvýšit spokojenost zákazníků.
Keywords: kvalita služeb; spokojenost hostů; spa hotel Thermal; dotazníkové šetření; ověření klasifikace; kvalita poskytovaných služeb; recenzní portály
Thesis title: Quality of the services at the chosen hotel
Author: Olijnyk, Lilija
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Volf, Lukáš
Opponents: Kalábová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the analysis of services quality in a selected 4 * hotel in Karlovy Vary. The aim of the analysis is to propose measures to improve the identified shortcomings. The theoretical part focuses on the specification of accommodation services and facilities that provide the services. Presents terms related to quality, quality management concepts and selected quality assessment tools. The analysis itself consists of two parts. The first one focuses on the hotel and services offered, verifying the rightful inclusion in the 4 * hotel category. Guest satisfaction analysis is based on a questionnaire survey and review portals. Based on the results of the analyzes, specific measures are proposed to increase the level of services provided and thus increase customer satisfaction.
Keywords: quality of services; satisfaction of guests; spa hotel Thermal; review portals; questionnaire survey; verification of hotel classification; quality of provided services

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 29. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67021/podrobnosti

Files for download

    Last update: