Consumers’ perception of the change in Lidl retail chain strategy in the Czech republic

Thesis title: Vnímání změny strategie řetězce Lidl spotřebiteli v ČR
Author: Koušová, Dominika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce Vnímání změny strategie řetězce Lidl spotřebiteli v ČR je zhodnotit, zda změna ve vnímání společnosti Lidl spotřebiteli nastala. Společnost Lidl je německý diskontní řetězec. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá teoretickými koncepty marketingu, maloobchodu a dotazníku. Druhá kapitula představuje společnost Lidl a její změnu strategie. Ve třetí kapitole jsou analyzovány výsledky z dotazníkového šetření. Závěr práce zhodnocuje, že ke změně vnímání Lidlu spotřebiteli došlo.
Keywords: vnímání; strategie; Lidl; maloobchod
Thesis title: Consumers’ perception of the change in Lidl retail chain strategy in the Czech republic
Author: Koušová, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis Consumers’ perception of the change in Lidl retail chain strategy in the Czech Republic is to evaluate whether the change in the perception of Lidl by the consumer occurred. Lidl is a German discount chain. The thesis is divided into three chapters. The first chapter deals with theoretical concepts of marketing, retail and questionnaire. The second chapter presents Lidl and its change of the strategy. The third chapter analyses the results of the questionnaire survey. The conclusion of the work evaluates that the change of the perception of Lidl to the consumer was found.
Keywords: perception; retail; Lidl; strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66942/podrobnosti

Files for download

    Last update: