Appeal of fear in social marketing

Thesis title: Apel strachu v sociálním marketingu
Author: Pásková, Marie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Hiršová, Miloslava
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je představení apelu strachu, jakožto marketingového nástroje, a jeho vlivu. V teoretické části se budu zabývat celkovou myšlenkou sociálního marketingu a jeho hlavními oblastmi. Představím používané apely v sociálním marketingu, přičemž se blíže zaměřím právě na apel strachu. Budu také analyzovat jeho efektivitu a správnou míru využití. Na závěr teoretické části uvedu některé sociální kampaně. V praktické části budu zkoumat apel strachu v mnou vybraných reklamách. K výzkumu budu potřebovat 10 respondentů, u kterých budu za pomocí kvalitativního výzkumu zkoumat jejich reakce na reklamy. Na závěr výsledky interpretuji a popíši efektivitu apelu strachu v těchto reklamách.
Keywords: sociální marketing; apel strachu; kognitivní disonance; sociální kampaň; vliv reklamy
Thesis title: Appeal of fear in social marketing
Author: Pásková, Marie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šimůnková, Klára
Opponents: Hiršová, Miloslava
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to introduce fear appeals in marketing and its influence. In the theoretical part I will deal with the overall idea of social marketing and its main areas. I will present the appeals used in social marketing, focusing more on the appeal of fear. I will also analyze its effectiveness and the right amount of use. At the end of the theoretical part I will introduce some social campaigns. In the practical part, I will examine the appeal of fear in my chosen ads. For the research, I will need 10 respondents to examine their responses to ads using semi-structured interviews. In conclusion, I interpret the results and describe the effectiveness and fear of these advertisements.
Keywords: social marketing; fear appeal; cognitive dissonance; social campaign; advertising effect

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 14. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66912/podrobnosti

Files for download

    Last update: