PR of the brands associated with introducing Vogue Czechoslovakia's first edition

Thesis title: PR značiek spojených s predstavením prvého dielu Vogue Czechoslovakia
Author: Behunová, Kristína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa zaoberá predstavením Vogue Czechoslovakia na československom trhu s dôrazom na značky, ktoré túto udalosť využili vo svoj prospech v rámci vlastnej komunikačnej stratégie. Pozornosť je upriamená obzvlášť na ich prácu s verejnosťou a ťažbu z dobrého mena Vogue. Cieľom tejto práce je nie len opis spolupráce viacerých firiem s týmto magazínom, ale taktiež prieskum jej skutočného vplyvu na širokú verejnosť. Na základe dotazníka sa vyzistilo, že povedomie o Vogue celkovo, ale aj o jeho československom vydaní je vysoké. Na druhú stranu však vedomé všímanie si produktov, firiem alebo miest zaostáva. Na základe získaných ako teoretických, tak aj praktických informácií boli zhodnotené použité formy PR a prípadne navrhnuté lepšie riešenia.
Keywords: marketingový mix, ; Vogue; PR; práca s verejnosťou; marketing
Thesis title: PR značek spojených s představením prvního dílu Vogue Czechoslovakia
Author: Behunová, Kristína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá představením Vogue Czechoslovakia na československém trhu s důrazem na značky, které tuto událost využily ve svůj prospěch v rámci vlastní komunikační strategie. Pozornost je upřena obzvláště na jejich práci s veřejností a těžbu z dobrého jména Vogue. Cílem této práce je nejen popis spolupráce více firem s tímto magazínem, ale také průzkum jejího skutečného vlivu na širokou veřejnost. Na základě dotazníku se vyzistilo, že povědomí o Vogue celkově, ale také o jeho československém vydání je vysoké. Na druhou stranu však vědomé zaznamenání produktů, firem nebo míst zaostává. Na základě získaných jak teoretických, tak i praktických informací byly zhodnoceny použity formy PR a případně navrženy lepší řešení.
Keywords: PR; práce s veřejností; marketing; marketingový mix; Vogue
Thesis title: PR of the brands associated with introducing Vogue Czechoslovakia's first edition
Author: Behunová, Kristína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This diploma thesis deals with the introduction of Vogue Czechoslovakia on the Czechoslovak market with an emphasis on brands that used this event for their own communication strategy. In particular, it points out their public relations and use of a good name of Vogue. The aim of this work is not only a description of the cooperation of several companies with this magazine, but also a survey of their actual impact on the general public. On the basis of the questionnaire we found out that the awareness of Vogue in general, but also of its Czechoslovak edition, is high. On the other hand, conscious notice of products, businesses or places is lagging behind. Based on the obtained both theoretical and practical information, the used forms of PR and possibly better solutions were evaluated.
Keywords: marketing; marketing mix; PR; Vogue; public relations

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66857/podrobnosti

Files for download

    Last update: