Renault as a brand in the world automotive industry

Thesis title: Značka Renault v rámci světového automobilového průmyslu
Author: Vratislavská, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Vladimíra
Opponents: Solničková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je představit značku Renault od raného počátku až po současnost a zjistit, jakou pozici zaujímá ve světovém automobilovém průmyslu. V rámci práce uvedu historii a současný stav automobilového průmyslu, dále se zaměřím na alianci Renault-Nissan-Mitsubishi a v závěru práce analyzuji značky Renault a Dacia na českém trhu na základě interních dát společnosti Renault ČR, a.s.
Keywords: automobilový průmysl; Renault; Renault ČR, a.s.
Thesis title: Renault as a brand in the world automotive industry
Author: Vratislavská, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Vladimíra
Opponents: Solničková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this diploma thesis is to introduce the Renault Brand from its inception through to today, and what position it has in the worlds automotive industry. This paper covers the current status of the automotive industry before focusing on the Renault-Nissan-Mitsubishi alliance. At the end of the paper I will analyse the Renault and Dacia brands within the Czech market based on data from Renault ČR, a.s.
Keywords: automotive industry; Renault; Renault ČR, a.s.

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66852/podrobnosti

Files for download

    Last update: