The use of social networks in building brand

Thesis title: Využitie sociálnych sietí pri budovaní značky
Author: Sokolová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá využitím sociálnych sietí pri budovaní značky na príklade spoločnosti Carpstyle. Cieľom práce je analýza súčasného využívania sociálnych sietí pri budovaní značky Carpstyle a predloženie návrhov a doporučení na zlepšenie využívania sociálnych sietí pre účely budovania značky a marketingovej komunikácie, ktoré by mohli firme v budúcnosti pomôcť. V teoretickej časti sa práca venuje marketingovej komunikácii, budovaniu značky a sociálnym sieťam. Druhá, praktická časť je venovaná značke Carpstyle. Obsahuje základné informácie o spoločnosti, rozoberá jednotlivé prvky značky a analyzuje využívanie sociálnych sietí
Keywords: budovanie značky ; marketingová komunikácia; Carpstyle; sociálne siete; sociálne média; Facebook; Instagram
Thesis title: Využití sociálních sítí pro budování značky
Author: Sokolová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím sociálních sítí při budování značky na příkladu společnosti Carpstyle. Cílem práce je analýza současného využívání sociálních sítí při budování značky Carpstyle a předložení návrhů a doporučení na zlepšení využívání sociálních sítí pro účely budování značky a marketingové komunikace, které by mohly firmě v budoucnu pomoci. V teoretické části se práce věnuje marketingové komunikaci, budování značky a sociálním sítím. Druhá, praktická část je věnována značce Carpstyle. Obsahuje základní informace o společnosti, rozebírá jednotlivé prvky značky a analyzuje využívání sociálních sítí.
Keywords: marketingová komunikace; Carpstyle; budování značky ; sociální media ; Facebook; Instagram ; sociální sítě
Thesis title: The use of social networks in building brand
Author: Sokolová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis deals with building brand through social networks on the example of the company Carpstyle. Its aim is to analyse the current use of social networks in building the brand Carpstyle and to make suggestions and recommendations for improving the use of social networks for the purpose of branding and marketing communication, that could help the company in the future. In the theoretical part, the thesis deals with marketing communication, brand building and social networks. The second, practical part is dedicated to the company Carpstyle. It contains basic information about the company, discusses the individual elements of the brand and analyses the use of social networks.
Keywords: brand building; marketing communication; Carpstyle; social networks; social media ; Facebook; Instagram

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 10. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66739/podrobnosti

Files for download

    Last update: