Analysis of marketing strategy in specific company

Thesis title: Analýza marketingové strategie vybrané společnosti
Author: Kmochová, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza marketingové strategie vybrané společnosti a vytvoření návrhů ke zlepšení. V teoretické části se práce zabývá pojmem marketing a jeho specifiky na B2B trzích, marketingovou strategií, marketingovým mixem a marketingovým výzkumem. V praktické části je popsána firma, její marketingový mix, konkurence a postavení na trhu. Součástí praktické části je i výzkum spokojenosti zákazníků, provedený přes dotazníkové šetření. Dále práce pokračuje samotnými návrhy ke zlepšení podloženými marketingovou analýzou a výzkumem spokojenosti.
Keywords: marketing; marketingový výzkum; dotazníkové šetření; marketingový mix; marketingová strategie
Thesis title: Analysis of marketing strategy in specific company
Author: Kmochová, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this study is to analyse the marketing strategy of the chosen company and to propose improvements in its strategy. The theoretical part explains the term of marketing, specifics of marketing on B2B markets, marketing strategy, marketing mix and marketing research. Practical part describes the selected organization, its marketing mix, major competitors and its market position. The practical part also includes marketing research of the customer’s satisfaction, carried out through a questionnaire, and suggestions for improvement.
Keywords: marketing; marketing strategy; marketing mix; marketing research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66709/podrobnosti

Files for download

    Last update: