Digital Marketing on the B2B Market of Construction Equipment: Doosan Infracore Europe Case

Thesis title: Digital Marketing on the B2B Market of Construction Equipment: Doosan Infracore Europe Case
Author: Prymak, Yana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Nemstsveridze, Beka
Thesis language: English
Abstract:
Objective of this work is analysing an existing marketing strategy focusing on digital marketing performance and make valuable propositions of the new DOOSAN Infracore Europe digital marketing strategy, which is a top machinery manufacturer and a global leader in Infrastructure Support Business. Methodology used is survey research and case study analysis.In the first main part of the thesis the theoretical framework of the B2B Digital Marketing is presented. The theoretical part describes main differences of B2B and B2C markets and features, on which a B2B service company needs to focus on in order to develop an effective digital marketing strategy. Theory will be followed by the practical part where the theoretical framework will be applied to the practical problem examined. Second part will contain company information, its current activities in digital marketing and situation on the market. The relevant survey will be conducted and its results will be evaluated.Final part will suggest new digital marketing strategy listing specific steps to be taken in order to improve company’s digital marketing performance.
Keywords: infrastructure support business; digital marketing; construction equipment; B2B marketing
Thesis title: Digitální Marketing na B2B Trzích Stavebních Zařízení: Doosan Infracore Europe
Author: Prymak, Yana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Nemstsveridze, Beka
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat stávající marketingovou strategii zaměřenou na výkonnost digitálního marketingu a přijít s možnými návrhy nové digitální marketingové strategie pro DOOSAN Infracore Europe, která je špičkovým výrobcem (nejen) stavebních strojů, ale i globálním lídrem v oblasti infrastruktury. Použité metodologie jsou dotazník a případová studie.V první (teoretické části), je popsán digitální marketing B2B jako takový. V teoretické části jsou pak popsány hlavní rozdíly mezi B2B a B2C trhy a charakteristikami, na které se musí B2B společnost zaměřit, aby byla schopna přijít s novou efektivní digitální marketingovou strategií.Po teoretické části je přistoupeno k praktické, kde je teoretický rámec aplikován na zkoumaný praktický problém. Druhá část pak obsahuje informace o společnosti, jejich současných aktivitách v oblasti digitálního marketingu, stejně tak i popisuje současnou situace firmy na trhu. Po provedení příslušného výzkumu je přistoupeno k vyhodnocení výsledků.V závěrečné části je pak přistoupeno k návrhu nové strategii digitálního marketingu, která obsahuje I konkrétní kroky, které je třeba podniknout, aby se zlepšila výkonnost digitálního marketingu popsané společnosti.
Keywords: Průmysl stavebních strojů; B2B marketing; Digitální marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 9. 9. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66696/podrobnosti

Files for download

    Last update: