Marketing campaign proposal with employment of social media for Agátin svět

Thesis title: Návrh PR kampaně se zapojením sociálních sítí pro firmu Agátin svět
Author: Dvořáková, Ivana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce má za cíl navrhnout PR kampaň se zapojením sociálních sítí pro Festival Kreativního a logického hraní, který je stěžejní událostí prodejce hraček a her Agátin svět. PR kampaň autorka plánuje podle modelu SOSTAC. Začíná analýzou relevantních sekundárních a primárních dat. Pro získání primárních dat autorka používá kvantitativní výzkum, konkrétně dotazníkové šetření za účelem zjištění mediálního a online chování rodičů s mladšími dětmi. Po analýze dat autorka navrhuje cíle kampaně, strategii, taktiku a jednotlivé aktivity, které rozděluje do dvou oblastí PR: media relations a komunikace na sociálních sítích. Autorka rozděluje média do tří skupin, kterým přizpůsobuje obsah článků a tiskových zpráv. V případě sociálních sítí autorka navrhuje příspěvky na facebookové události i placené příspěvky. V posledním kroku plánování PR kampaně autorka definuje harmonogram, rozpočet a metriky, podle kterých bude posuzovat plnění stanovených cílů.
Keywords: Public relations; Media relations; Sociální sítě; Marketingové komunikace; SOSTAC
Thesis title: Marketing campaign proposal with employment of social media for Agátin svět
Author: Dvořáková, Ivana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis aims to propose a PR campaign involving social networks for the Creative and Logical Playing Festival, which is a pivotal event for the dealer of toys and games Agátin svět. The PR campaign is planned according to the SOSTAC model. It starts by analysing relevant secondary and primary data. To obtain primary data, the author uses quantitative research, Questionnaire Survey to determine the media and online behaviour of parents with small children. After analysing the data, the author suggests the objectives of the campaign, strategy, tactics and individual activities, which are divided into two areas of PR: media relations and communication on social media. The author divides the media into three groups, adapting the content of articles and press releases. In the case of social media, the author proposes posts to Facebook events and paid posts. In the final step of planning the PR campaign, the author defines the schedule, budget and metrics to assess the fulfilment of the set goals.
Keywords: Media relations; Public relations; Social media; Marketing communications; SOSTAC

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 8. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 29. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66511/podrobnosti

Files for download

    Last update: