Perception of the communication strategy of the Red Bull Czech Republic company

Thesis title: Vnímání komunikační strategie firmy Red Bull Česká republika
Author: Dufek, Dominik
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je zhodnocení vnímaní komunikační strategie firmy a její silných a slabých stránek sledovanou skupinou respondentů, tedy vysokoškolských studentů, a podat případné návrhy na zlepšení. Práci tvoří tři hlavní kapitoly. V první, teoretické se autor věnuje především marketingovému a následně komunikačnímu mixu. Poznatky získané v této části jsou dále přeneseny na druhou část, ve které jsou uplatněny na příkladech dané firmy. Poslední část práce tvoří samotný výzkum a vyhodnocení dotazníkového šetření.
Keywords: komunikační mix; marketingový mix; dotazník
Thesis title: Perception of the communication strategy of the Red Bull Czech Republic company
Author: Dufek, Dominik
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this thesis is to evaluate the perception of the company´s communication strategy and its strengths and weaknesses by a group of respondents, i.e. university students, and submit a possible proposal for improvement. This thesis consists of three main chapters. In the first one, which is theoretical, autor focuses especially on the marketing mix and communication mix. Skills gained in this part are then used in the second part, and are shown on the examples of the company. The last part consists of the research itself, i.e. questionnaire and it´s evaluation.
Keywords: questionnaire ; communication mix; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 8. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 23. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66497/podrobnosti

Files for download

    Last update: