Analysis of Czech beer brand marks knowledge among foreign members of generation Y

Thesis title: Analýza znalosti českých značek piv zahraničními příslušníky generace Y
Author: Šťastný, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Hradský, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
České pivo je velice populární u nás i v zahraničí. Vzrůstající export tohoto produktu dokazuje jeho popularitu v zahraničí. Cílem je analyzovat znalost a oblíbenost českého piva mezi zahraničními příslušníky generace Y a jejich návyky při jeho konzumaci obecně. První tři kapitoly bakalářské práce popisují teoretické pozadí, které shrnuje základní informace o značkách, přehled spotřebitelských generací, jejich charakteristiku a informace o českém pivovarnictví. Praktická část poté rozebírá vlastní výzkum, který je proveden formou dotazníkového šetření.
Keywords: Značka; Generace Y; Spotřebitelské generace; Pivní kultura; Pivovarnictví; Dotazník
Thesis title: Analysis of Czech beer brand marks knowledge among foreign members of generation Y
Author: Šťastný, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Hradský, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Czech beer is very popular in the Czech Republic and abroad as well. Growing export of this product proves its popularity abroad. The aim of this bacelor thesis is to analyse knowledge and popularity of czech beer among foreign members of generation Y and find out their attitude toward beer in general. The first three chapters of the bachelor thesis describe a theorethical background, which summarizes basic information about brand marks, overview of consumer generations, their characteristic and information about czech brewing industry. The practical part of the bachelor thesis analyses research, which has the form of a survey.
Keywords: Brand marks; Generation Y; Consumer generations; Beer culture; Brewing industry; Questionnaire

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 7. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 10. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66426/podrobnosti

Files for download

    Last update: