Marketing use of Instagram

Thesis title: Marketingové využití sítě Instagram
Author: Bashirova, Anastasiia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou využití sociální sítě Instagram jako marketingového nástroje pro propagaci služeb, zejména v kosmetickém odvětví. Jejím hlavním cílem bylo sestavit návod, jak efektivně prostřednictvím této platformy propagovat kosmetické služby. Práce nejprve popisuje teoretickou součást internetového marketingu a sociálních sítí obecně a rovněž podrobněji seznamuje se samotnou aplikací Instagram. Praktická část je pak věnována studiu marketingové strategie propagace instagramového profilu kosmetického salonu Your Desire. Navrhuje změny ke zlepšení a následně po jejich aplikaci zhodnocuje výsledky. Závěrečná část bakalářské práce se zaměřuje na sestavení efektivního plánu propagace zvoleného oboru prostřednictvím Instagramu, který vychází z poznatků získaných v teoretické části a ze zhodnocení výsledků dosažených v praktické části této práce.
Keywords: internetový marketing; sociální sítě; SMM; Instagram; kosmetické služby
Thesis title: Marketing use of Instagram
Author: Bashirova, Anastasiia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálková, Markéta
Opponents: Topolová, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the analysis of using social network Instagram as a marketing tool for promotion of services, especially in the beauty sector. Its main goal was to draw up guidelines on how to promote beauty services effectively through this platform. The thesis first describes the theoretical part of internet marketing and social networks in general and also introduces the Instagram application itself. The practical part is devoted to the study of the marketing use of Instagram by Your Desire beauty salon. It suggests changes for improvement and then evaluates the results after implementation. The final part of the thesis focuses on the creation of an effective plan for the promotion of the chosen field through Instagram, which is based on the knowledge gained in the theoretical part and the evaluation of the results achieved in the practical part of this work.
Keywords: beauty services; SMM; internet marketing; social networks; Instagram

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 7. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 3. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66398/podrobnosti

Files for download

    Last update: