Communication strategy of non-profit organization on social media

Thesis title: Strategie komunikace neziskové organizace na sociálních sítích
Author: Siuda, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza a následně návrh komunikační strategie na sociálních sítích pro zvolenou neziskovou organizaci. V teoretické části práce je představen internetový marketing obecně a jeho kanály se zaměřením na sociální sítě a následně vyjmenovanými specifiky pro neziskový sektor. V praktické části je využito těchto poznatků a analyzována současná komunikace organizace. Po detailní analýze a průzkumu trhu pomocí vlastního dotazníkového šetření je navržena a provedena kampaň na sociální síti, konkrétně Facebooku. Kampaň je následně vyhodnocena. V poslední části jsou jmenována konkrétní doporučení pro další rozšíření a zefektivnění digitální komunikace organizace.
Keywords: Digitální marketing; Facebook; Nezisková organizcae
Thesis title: Communication strategy of non-profit organization on social media
Author: Siuda, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is an analysis and design of a communication strategy on social media platforms within the selected non-profit organization. The theoretical part of the thesis examines both the internet marketing and its channels with focus on social media channels and subsequently specified attributes for non-profit sector. The practical part of the thesis consists of the findings and current communication of the organization analysis. Furthermore, a social media campaign, namely on Facebook platform, is designed and implemented. The overall campaign is then evaluated. In conclusion, recommendations for further expansion and streamlining the organization's digital communication are described.
Keywords: Facebook; Non-profit organizations; Digital marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66317/podrobnosti

Files for download

    Last update: