The event success evaluation

Thesis title: Zhodnocení úspěšnosti eventu
Author: Naxerová, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Žufan, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Eventy každým rokem nabývají na důležitosti a vyznačují se jako jeden z nejefektivnějších nástrojů používaných v sektoru B2B a B2C. Tato diplomová práce se zaměřuje na eventy z pohledu správného plánování a analyzuje kroky vedoucí k zajištění všech potřebných zdrojů k úspěšné realizaci. Teoretické hledisko se zabývá interpretací event marketingu, jeho druhy a rozlišení, propojením s marketingem jako nástrojem komunikace, procesem plánování, propagací a realizací eventu. Pro účely praktické části práce byla vybrána mezinárodní událost s názvem Startup World Cup & Summit, ve které je stručně vylíčeno, co všechno akce zahrnuje, jak probíhá a co je třeba při takové organizaci zajistit. Cílem práce je zhodnocení úspěšnosti eventu z pohledu účastníků pomocí pozorování a dotazníkových šetření. Výsledkem práce je vyhodnocení vybraných klíčových ukazatelů, shrnutí zjištěných skutečností z dotazníkových šetření a navržení doporučení na příští ročníky.
Keywords: event; event marketing; plánování akce; KPI; zhodnocení úspěšnosti; Startup World Cup & Summit
Thesis title: The event success evaluation
Author: Naxerová, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Žufan, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Events are growing in importance with every year and are one of the most effective tools used in the B2B and B2C sectors. This thesis is focusing on events from the perspective of right planning and is analyzing the steps leading to the accomplishment of all necessary resources for successful implementation to the initial goal. The theoretical aspect deals with the interpretation of event marketing, its types and differentiation, linkage to marketing as a tool of communication, the process of planning, promotion and event realization. The aim of the thesis is to evaluate the success of the event from the perspective of the participants through observations and questionnaire surveys. For the theoretical part of the thesis, the international event Startup World Cup & Summit was chosen as the case study. The conclusion summarizes the evaluation of selected key performance indicators, findings from the questionnaire surveys and proposes recommendations for the following years of the event.
Keywords: event planning; success evaluation; KPI; event; event marketing; Startup World Cup & Summit

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 29. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66283/podrobnosti

Files for download

    Last update: