Youtube in tourism

Thesis title: Youtube v cestovním ruchu
Author: Plačko, Marek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Pozornost v diplomové práci je věnována možnostem využití potenciálu sociálního media YouTube jako marketingového nástroje z pohledu destinačního marketingu. Součástí práce je i komparativní studie marketingového potenciálu YouTube ve vybraných evropských zemích. Diplomová práce je členěna do čtyř samostatných kapitol. První a druhá kapitola popisuje význam YouTube jako současného trendu mezi sociálními medii a jeho význam v kontextu cestovního ruchu. Třetí kapitola je zaměřena na destinační marketing. Její obsahem je i příklad využití destinačního marketingu na YouTube. Čtvrtá kapitola je tvořena vlastním výzkumem, který je založen především na analýze výsledků dotazníkového šetření a na komparativní analýze marketingové potenciálu YouTube mezi vybranými zeměmi Evropy. Cílem výzkumu je zjištění, jaké faktory mají nejzásadnější vliv na úroveň marketingového potenciálu YouTube dané destinace.
Keywords: Marketingový potenciál; Online marketing; Destinační marketing; YouTube
Thesis title: Youtube in tourism
Author: Plačko, Marek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is focused on the possibilities of utilizing YouTube social media as a marketing tool in destination marketing. The thesis also contains a comparative study of the marketing potential of YouTube in selected European countries. The diploma thesis is divided into four separate chapters. The first and the second chapter describes the importance of YouTube as a modern trend in social media and its importance in the tourism business. Chapter three is focused on destination marketing and contains an example of the utilization of destination marketing via YouTube. Chapter number four contains our own research primarily based on the analysis of survey results and on the comparative study of the marketing potential of YouTube in selected countries in Europe. Diploma thesis´s objective is the detection which factors are the most influential on the reached level of the marketing potential of YouTube in particular destinations.
Keywords: Online marketing; Destination marketing; Marketing potential; YouTube

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 3. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66282/podrobnosti

Files for download

    Last update: