Marketing Strategy of a Selected Tourism Company

Thesis title: Marketingová strategie vybraného podniku cestovního ruchu
Author: Škodová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Volf, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií vybraného podniku cestovního ruchu. Jedná o čtyřhvězdičkový hotel v Praze. Hlavním cílem práce je navrhnout marketingovou strategii, která je následně rozpracována do příslušného marketingového plánu pro rok 2020. Dílčí cíle diplomové práce lze charakterizovat jako analýzu dat podniku a jejich interpretaci na základě teoretické opory, určení marketingového mixu dle stanovené strategie. Rovněž budou identifikovány silné a slabé stránky podniku a konkurence, stejně tak příležitosti do budoucna. Dalšími dílčími cíli je zhodnocení dopadu neovlivnitelných faktorů a identifikace nejnovějších trendů vývoje. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část do čtyř hlavních kapitol. První část se věnuje obecným pojmům cestovního ruchu a marketingovému řízení. Ve druhé části je na základě teoretických poznatků analyzován současný stav podniku a navržena strategie a marketingový plán pro rok 2020.
Keywords: cestovní ruch; hotelnictví; hotel; hromadná ubytovací zařízení; marketing; marketingová strategie; marketingová situační analýza; marketingový plán
Thesis title: Marketing Strategy of a Selected Tourism Company
Author: Škodová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kvítková, Zuzana
Opponents: Volf, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis address the marketing strategy of a selected tourism company. It is a four-star hotel in Prague. The main goal of this thesis is to design a marketing strategy, which is then elaborated into the relevant marketing plan for 2020. The partial objectives of the thesis can be characterized as an analysis of the company data and their interpretation based on theoretical support, determination of marketing mix according to the strategy. It will also identify the strengths and weaknesses of the business and competition, as well as opportunities for the future. Other sub-goals are to assess the impact of non-influenced factors and to identify the latest trends in development. This thesis is divided into theoretical and practical part in four main chapters. First part focuses on the general concepts of tourism and marketing management. Second part analyzes the current situation of the company from the view of theoretical knowledge and proposes the strategy and marketing plan for 2020.
Keywords: accomodation facilities; marketing; marketing strategy; marketing situation analysis; marketing plan; tourism; hospitality; hotel

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 5. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 31. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66025/podrobnosti

Files for download

    Last update: