Communication strategy of the company Emirates Airline on the Czech market

Thesis title: Komunikační strategie společnosti Emirates Airline na českém trhu
Author: Šenkýřová, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Trejbal, Bořivoj
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je popsat a zhodnotit současnou komunikační strategii letecké společnosti Emirates Airline v České republice, upozornit na silné a slabé stránky její marketingové komunikace a následně navrhnout možná vylepšení. První část práce je věnována vymezení trhu letecké přepravy, charakteristice služeb a jejich kvalitě, definici marketingové komunikace, významu reklamy a reklamních kampaní. Zároveň je zde obsažena obecná charakteristika společnosti Emirates Airline, která spadá pod skupinu The Emirates Group. Druhá část práce definuje postavení Emirates Airline na českém trhu osobní letecké přepravy s ohledem na konkurenci, konkurenční výhody, cílové skupiny, a současnou komunikační strategii. V poslední kapitole je popsána vybraná komunikační kampaň, na které je demonstrována účinnost marketingové komunikace a jsou zde uvedena možná doporučení pro její zlepšení.
Keywords: komunikace; reklama; kampaň; letecká přeprava; Emirates
Thesis title: Communication strategy of the company Emirates Airline on the Czech market
Author: Šenkýřová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Trejbal, Bořivoj
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to describe and assess the current communication strategy of Emirates Airline in the Czech Republic, point out strengths and weaknesses of its marketing communication and subsequently suggest possible future improvements. The definition of the civil aviation sector, characteristic of services and their quality, definition of marketing communication and meaning of advertising campaigns are covered in the first part of the work as well as the general data about Emirates Airline, a subsidiary of The Emirates Group. The second part describes the position of Emirates Airline on the Czech market with regard to the competition, competitive advantages, target groups and the current communication strategy of the company. The last chapter focuses on the concrete communication campaign to demonstrate effectiveness of the marketing communication and make some possible recommendations.
Keywords: communication; advertising; campaign; air transport; Emirates

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 4. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 4. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65808/podrobnosti

Files for download

    Last update: