Marketing strategy of South Bohemian Theatre

Thesis title: Marketingová strategie Jihočeského divadla
Author: Beníšková, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Cimlová Ostrá, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je kriticky zhodnotit současnou marketingovou strategii Jihočeského divadla se zaměřením na jednotlivé nástroje marketingového a komunikačního mixu a formulovat návrhy na její zlepšení. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy v oblasti marketingu kultury a služeb a marketingového a komunikačního mixu. Praktická část se věnuje Jihočeskému divadlu, je zde provedena situační analýza a představen marketingový a komunikační mix organizace. Součástí praktické části je vlastní dotazníkové šetření zaměřené na návštěvnost operních představení. Na základě provedené SWOT analýzy a výsledků výzkumu jsou navržena doporučení na zlepšení současné marketingové strategie divadla.
Keywords: Marketingový mix; SWOT analýza; Marketingová strategie; Jihočeské divadlo; Komunikační mix
Thesis title: Marketing strategy of South Bohemian Theatre
Author: Beníšková, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Cimlová Ostrá, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to critically evaulate the current marketing strategy of the South Bohemian Theatre with a focus on individual tools of marketing and communication mix and to formulate suggestions for its improvement. The theoretical part defines the basic concepts of marketing in culture and services and marketing and communication mix. The practical part deals with the South Bohemian Theatre itself, where the situational analysis, marketing and communication mix are carried out. The practical part includes a custom survey focused on the attendace of opera performances. Based on the SWOT analysis and the research results, recommendations of improving the current marketing strategy of the theatre are suggested.
Keywords: Marketing mix; South Bohemian Theatre; Communication mix; SWOT analysis; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 4. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 27. 5. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65736/podrobnosti

Files for download

    Last update: