Analysis of erotic appeals in audiovisual advertising

Thesis title: Analýza erotických apelů v audiovizuální reklamě
Author: Štiková, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou erotických apelů. Cílem práce je analyzovat vnímání erotických apelů v audiovizuální reklamě a odezvu vybraného spotřebitel-ského segmentu. Teoretická část obsahuje rešerši z oblasti neuromarketingu a reklamy, kde jsou konkrétně představeny funkce reklamy, její vnímání a odezva. Dále tato část obsahuje rešerši erotických apelů, složky tvořící erotické apely a le-gislativu a etický rámec erotiky v reklamě. Na tuto část navazuje metodika, která představuje výzkumný vzorek reklam a respondentů, zvolené metody sběru dat, tedy eye-tracking a polostrukturované rozhovory a limitace výzkumu. Praktická část uvádí analýzu získaných dat pomocí heat, bee-swarm a gaze plot map, naměře-ných a testovaných hodnot AOI a informací získaných rozhovorem.
Keywords: audiovizuální reklama; erotické apely; mileniálové; eye-tracking
Thesis title: Analysis of erotic appeals in audiovisual advertising
Author: Štiková, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the problematic of erotic appeals. The aim of this thesis is to analyze the perception of erotic appeals in audiovisual advertising and response of selected consumer segment. Theoretical part includes research in field of neuromarketing and advertising, where the functions of advertising, its perception and response are presented specifically. Furthermore, this section contains research of erotic appeals, components of erotic appeals, legislation and ethical framework of eroticism in advertisement. Section is followed by methodology, which represents a research sample of advertisements and respondents, chosen methods of data collection, mainly eye-tracking and semi-structured interviews and research limitations. Practical part introduces data analysis using heat, bee-swarm and gaze-plot maps, measured and tested AOI values and information obtained by interview.
Keywords: audiovisual advert; millenials; eye-tracking; erotic appeals

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 4. 2018
Date of submission: 27. 4. 2019
Date of defense: 14. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65700/podrobnosti

Files for download

    Last update: