Palm oil in food and consumer behavior of consumers

Thesis title: Palmový olej v potravinách a spotřebitelské chování konzumentů
Author: Veselá, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá chováním spotřebitelů u produktů, které obsahují palmový olej. Cílem práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají produkty s obsahem palmového oleje a jak tato substance ovlivňuje nákupní rozhodování spotřebitelů. Cíle práce je naplněno zodpovězením čtyř výzkumných otázek. Teoretická část práce se věnuje spotřebitelskému chování, ve kterém je popsán nákupní rozhodovací proces a proces rozhodování při výběru potravin. Druhá polovina teoretické části práce je zaměřena na palmový olej, jeho vliv na spotřební chování a na dopady pěstování palmového oleje na životní prostředí. Součástí teorie jsou zahraniční studie zahrnující poznatky vztažené k cíli práce. Analýza práce je zaměřena na smíšený výzkum, který zahrnuje osobní rozhovor, senzorický experiment a dotazníkové šetření. Výsledky všech tří fází výzkumu jsou interpretovány na základě teoretických poznatků.
Keywords: Spotřebitelské chování; Nákupní rozhodování; Palmový olej
Thesis title: Palm oil in food and consumer behavior of consumers
Author: Veselá, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This work concerns consumers behavior in products that contain palm oil. The main goal of this thesis is determine how consumers perceive products containing palm oil and how this substance affects consumer buying decisions. The aim of the thesis is to answer four research questions. The theoretical part deals with consumer behavior which describes the buying decision process and the decision-making process when choosing food. The second half of the theoretical part is focused on palm oil, its impact on consumer behavior and the environmental impacts of palm oil cultivation. Foreign studies are part of a theory that includes knowledge related to the goal of this work.The analysis of the thesis is focused on mixed research, which includes personal interview, sensory experiment and questionnaire survey. The research results of all three phases are interpreted on the basis of theoretical knowledges.
Keywords: Consumer behavior; Buying decision; Palm oil

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 2. 2018
Date of submission: 26. 4. 2019
Date of defense: 10. 6. 2019
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64884/podrobnosti

Files for download

    Last update: